niedziela, 9 marca 2014

5 sposobów na kobiece oszczędzanie

flickr.com
Z okazji Dnia Kobiet oprócz życzeń dla wszystkich Pań, przygotowałam kilka pomysłów na oszczędzanie. Niestety nie udało mi się opublikować tego wpisu na czas - w końcu święto również moje :-), ale mam nadzieję, że nawet 9 marca kobitki skorzystają z tych kilku pomysłów. Każda z nas stara się dbać o siebie. Wręcz uwielbiamy wyglądać pięknie i właśnie tak się czuć. Rozpieszczanie się w SPA też należy do naszych ulubionych przyjemności. Cóż... Niestety takie atrakcje, choć są niezmiernie przyjemne, są także kosztowne. Dlatego, z okazji Dnia Kobiet, podrzucam kilka pomysłów na codzienne oszczędzenie kilku złotych.



1. Fryzjer

Wygląd naszych włosów ogromnie wpływa na ogólny wizerunek i samopoczucie. Żeby były w stanie idealnym potrzebują nieustannej pielęgnacji i częstych wizyt u fryzjera. Koniecznie? Zastanów się, czy musisz odwiedzać go raz w miesiącu :-) Ja odwiedzam fryzjera raz na pół roku - na podcięcie końcówek, albo zmianę długości. Farbowanie robię samodzielnie w domu, a zamiast zabiegów regenerujących w salonie, zainwestowałam w lepsze kosmetyki do włosów. Jaka to oszczędność? Niby niewielka, ale po zsumowaniu okazuje się, że sporo:
farbowanie w domu - koszt farby 15 zł
farbowanie u fryzjera - ok. 130 zł

2. Kosmetyki

Już kiedyś o tym wspominałam (możesz przeczytać wpis o oszczędzaniu na kosmetykach). Zamiast dokupować kosmetyki wykorzystuj te, które masz w domu :-) Dobrze też zainwestować w kosmetyki lepsze jakościowo, zamiast kupować wiele tańszych.

3. Kosmetyczka

Tutaj świetnie sprawdza się duża liczba koleżanek. Otóż w zeszłym roku odkryłam, że nie zawsze warto chodzić do profesjonalnej kosmetyczki. Dobrze jest czasem nadstawić ucha i zdobyć numer do dziewczyny, która np. się uczy na kosmetyczkę. Przed chrzcinami i weselem w zeszłym roku skusiłam się na przedłużanie rzęs. Zrobiłam to u koleżanki koleżanki, która po prostu potrzebowała "poćwiczyć". Cena była rewelacyjna, a dziewczyna bardzo dokładna. Tym sposobem można "załatwić" też manicure czy makijaż. Żelazna zasada przy podejmowaniu decyzji: taka dziewczyna MUSI być sprawdzona, czyli ktoś musi nam ją polecić po swoich doświadczeniach.
przedłużanie rzęs u koleżanki: 40 zł
przedłużanie rzęs u kosmetyczki: ok. 150 zł

4. Domowe SPA

Podobnie jak przy kosmetykach, kluczem do domowego SPA, jest inwestycja w kosmetyki i znajomości. Śmiało mogę polecić organizowanie "babskich" wieczorów z dobrymi koleżankami, świetnym filmem i maseczkami :-) W internecie dostępne są kosmetyki profesjonalne, które kosztują nieco więcej niż takie zwykłe, ale dokładając 20 - 30 zł do kosmetyków można zaoszczędzić 600 zł, które wydałybyśmy na weekend w hotelu i SPA.

5. Zakupy

Kobiety kochają zakupy! I niestety nie można z tym walczyć. Ale można robić zakupy z głową :-) We wpisie jak kupować na wyprzedażach, było już kilka wskazówek na oszczędności na takich okazjach. Do tego dodać można jeszcze polowania w sieci - np. na darmową wysyłkę czy takie okazje jak 8 marca, kiedy niektóre sklepy oferują specjalne oferty dla Pań.

Mam nadzieję, że miło spędziłyście ten dzień Drogie Panie, a Panowie nie zostali za bardzo wyeksploatowani. Jakie jeszcze macie sposoby na oszczędności przy "babskich" wydatkach? :-)

1 komentarz:

  1. Warto wdrażać wszelakie sposoby na oszczędzanie do życia, gdyż dzięki temu jesteśmy w stanie pozwolić sobie na więcej, pomimo faktu, że zarabiamy dokładnie tyle samo.

    Pozdrawiam, Bartłomiej z Confrontera, http://confronter.pl

    OdpowiedzUsuń