poniedziałek, 17 października 2016

Miesiąc oszczędzania z Gosia Oszczędza - DZIEŃ 17

Oszczędzanie jest możliwe jeśli Twoje wydatki są mniejsze niż dochody i to właśnie staramy się robić od początku naszego miesiąca oszczędzania. Dziś jednak zmieniamy lekko strategię i przechodzimy na drugą stronę. Od dziś zaczynamy rewolucjonizować stronę dochodów :-)

Potrzebne akcesoria: chęć do zmiany ;-)

Zadanie: Przygotowujesz się do rozmowy o podwyżkę

Pierwszym i w miarę naturalnym odruchem na zwiększenie swoich zarobków jest podwyżka. W zależności od tego w jakiej branży czy firmie pracujesz inaczej wygląda sposób wynagradzania.

Kiedyś napisałam świetny poradnik o tym jak dostać podwyżkę i serdecznie zachęcam, żebyś dziś się z nim zapoznał. Jest w miarę uniwersalny i gwarantuję, że jeśli przygotujecie się dokładnie to rozmowa z szefem powinna pójść gładko.

Oczywiście odradzam rozmowę o podwyżce dzisiaj (poniedziałek!) i bez przygotowania. Istnieje spore ryzyko, że jej nie dostaniecie, a i szef nie będzie patrzył łaskawie po takiej akcji bez przygotowania.

Pracując w sferze budżetowej od prawie czterech lat (sic!) przeszłam przez 2 poważne rozmowy o podwyżce oraz dwie podwyżki :-) W dodatku za każdym razem awansowałam, a ostatnio zaproponowano mi kierowanie własnym zespołem! Decyzja jeszcze nie zapadła, bo ostatnio przeżywam klęskę urodzaju jeśli chodzi o możliwości zawodowe, ale uwierzcie mi, że w budżetówce bez znajomości i stażu pracy bardzo trudno o takie ekscesy :-) Tym bardziej zachęcam do działania, bo wiem że ciężka praca popłaca i możliwe są wyjątki od reguły. Bez wymówek!




Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś to koniecznie polub 
A jeśli wolisz to możesz znaleźć 

127 komentarzy:

  1. My teraz staramy się oszczędzać w każdym miesiącu na czymś innym, to bardzo trudne wbrew pozorom.

    OdpowiedzUsuń
  2. Skorzystałam kiedyś z Twoich porad i podwyżkę oczywiście dostałam! Teraz zmieniam własnie pracę i też dość odważnie wynegocjowałam swoją płacę. Wychodzę z założenia, że zawsze trzeba mierzyć wysoko, najwyżej spotkamy się z odmową. Warto prosić i negocjować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Prawidłowe założenie, PannaMarple :) Z takim osiąga się najwięcej ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oszczędzanie w domowym budżecie to świetny pomysł, ale co zrobić jeśli posiada się własną firmę. Ja słyszałam o opcji że większość kancelarii podatkowych taka np jak ta accounting services poland w swojej ofercie posiada opcje taką, że ich klienci mogą płacić jak najmniejszy podatek. A to dla firmowego budżetu jest bardzo ważne. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kwestia podwyżki to również kwestia posiadanej wiedzy oraz zdolności. Jeżeli wierzymy w siebie, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby poprosić o większą wypłatę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam nadzieję, że ta seria jeszcze wróci. Mocno trzymam za to kciuki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Również czekam na kolejne wpisy z tej serii. Bardzo cenię Twojego bloga głównie z tego względu że pomógł mi on bardzo w pozbyciu się mojej rozrzutności. Oszczędziłam już naprawdę ciekawą sumkę pieniędzy :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też muszę zacząć stosować twoje rady, oszczędzanie by mi się bardzo przydało. Staram się kontrolować swoje wydatki, ale jednak zawsze kończę z ujemnym saldem.

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja zawsze mam problem z oszczędzaniem. Jeśli brakuje mi paru stówek do zamknięcia budżetu, po prostu pożyczam. Jeśli szukacie rzetelnego pożyczkodawcy, polecam firmę Credy. Niemniej jednak, bardzo fajny post i mam nadzieję kiedyś skorzystać z tych cennych wskazówek:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy blog :) fajnie sie to czyta jak ktos oszczedza hehe :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Zapraszam do mnie!
    http://bogatymbyc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Powodzenie rozmowy o podwyżkę zależy też w dużej mierze od szefa. Jeśli jest on przychylnie nastawiony to może coś z tego wyjść, jednakże jeśli jest on sztywny albo po prostu ograniczony relacjami służbowymi korporacji to nawet nie ma sensu zaczynać tematu, bo tylko pogorszymy sprawę. W takiej sytuacji najlepiej szukać sobie lepszej pracy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Też jestem zdania, że warto oszczędzać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Trzeba tylko w sobie wypracować różne nawyki oszczędzania :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Żeby to wszystko było takie proste! Dzięki za artykuł, na pewno przeczytam o tym, jak dobrze wypaść w rozmowie o podwyżkę. Zdecydowanie by mi się taka przydała, ponieważ już trochę pracuję u swojego pracodawcy, a ten dalej zwleka z podwyżką. No ale przecież jeśli nie zapytam - to nie dostanę! Ostatnio podobny artykuł czytałam na http://grupatrinity.pl/ :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawy artykuł! Oszczędzać trzeba się nauczyć. Jest wiele sposobów. Na pewno zajrzę do Twojego poradnika.

    OdpowiedzUsuń
  17. Z tą podwyżka to też trzeba uważać, bo jednak musimy najpierw w kilku sytuacjach pokazać szefostwu, że dajemy radę. W każdym razie czasami łatwiej jest podnieść dochody, niż oszczędzać bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja pomału też się przymierzam do tego, żeby zacząć porządnie oszczędzać...

    OdpowiedzUsuń
  19. Nieźle Ci idzie naprawdę! Szanuję:) Finanse

    OdpowiedzUsuń
  20. Jestem pod wrażeniem, to naprawdę niesamowita rzecz!

    OdpowiedzUsuń
  21. Koniecznie musimy dobrze uargumentować kwestię podwyżki, bo inaczej możemy tylko zirytować szefa.

    OdpowiedzUsuń
  22. trafiłam przypadkiem, ale zostaję i czytam od początku - dzięki za te teksty. mam nadzieję że wreszcie się zmobilizuję do oszczędzania!

    OdpowiedzUsuń
  23. Oszczędzanie jest bardzo ważne...

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetne! Po kolei śledzę wszystkie Twoje wpisy i nie sposób się nie zgodzić z tym wszystkim. Większość jest niby oczywista, ale niekiedy brakuje nam pomysłu na ich realizację. Warto szukać oszczędności na codzień, zamiast brać jakiś pierwszy lepszy kredyt gotówkowy. Jest tyle sposobów, żeby zaoszczędzić, tylko nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy!

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetna seria, ciężko trzymac sie takich zasad ale na pewno warto chcąc zaoszczędzić pare groszy z których potem robia się większe sumy.

    OdpowiedzUsuń
  26. No ja niestety od niedawna oszczędzam, chcę kupić mieszkanie, ale idzie mi ciężko, ale coś tam udaje się malymi kroczkami osiagnac...

    OdpowiedzUsuń
  27. Oszczędzania uczą się już dzieci w przedszkolach. Jest to ważna umiejętność, pieniądze nie spadają nam z nieba.

    OdpowiedzUsuń
  28. Mnie sztuki oszczędzania nauczyła mama :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Zdecydowanie oszczędzanie to jest ważny element dla każdego, takie moje zdanie

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciekawy artykuł! Oszczędzać trzeba się nauczyć.

    OdpowiedzUsuń
  31. Awans, większa kasa na umowie to większe możliwości kredytowe - rośnie zdolność kredytowa. Można sobie pozwolić na większy kredyt gotówkowy np. na remont i piękne urządzenie mieszkania.

    OdpowiedzUsuń
  32. A no bardzo interesujący wpis muszę przyznać.

    OdpowiedzUsuń
  33. Czas zabrać się za oszczędzanie... Świetne porady zostały tutaj w tym blogu przedstawione. Super.

    OdpowiedzUsuń
  34. Uważam, że trzeba się cenić. Sam, mam za sobą kilka takich rozmów i nie żałuję (za każdym razem moja pensja choć może i minimalnie, ale rosła w górę). Jeśli wiemy, że nasz szef nas nie docenia, w wiemy, że wykonujemy dobrą robotę, nie bójmy się szukać pracy za wyższą pensję - nic nie tracimy, a wiele możemy zyskać...

    OdpowiedzUsuń
  35. Ogólnie super pomysł ! Też zawsze mam u siebie takie problemy z oszczędzaniem

    OdpowiedzUsuń
  36. No tak takie problemy to chyba u każdego :D Ale czytam wpisy i wprowadzam to u siebie

    OdpowiedzUsuń
  37. Zdecydowanie oszczędzanie to jest ważny element dla każdego, takie moje zdanie

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja kompletnie nie potrafię oszczędzać, ale artykuł super

    OdpowiedzUsuń
  39. Super artykuł, muszę w końcu się nauczyć oszczędzania. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  40. Bardzo fajnie prowadzony blog ! Super sprawa i pomysły na oszczędzanie !

    OdpowiedzUsuń
  41. Świetny blog. Tego typu stronki są dla mnie ogromną inspiracją. Uwielbiam takie wpisy.

    OdpowiedzUsuń
  42. Wiele ciekawego można się dowiedzieć z Twoich wpisów ;) dziękuję !

    OdpowiedzUsuń
  43. Oszczędzanie to zdecydowanie bardzo ważna rzecz :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Wiadomo, ale też są rzeczy na których nie warto oszczędzać jak na przykład zdrowie ;)

    OdpowiedzUsuń
  45. Bardzo interesująca tematyka na tym blogu. Na pewno będę częściej tutaj zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  46. Myślę, że każdy powinien tutaj zaglądnąć a blog należy rozesłać po ludziach ;) temat oszczędzania jest bardzo popularny, a te wpisy są bardzo dobre

    OdpowiedzUsuń
  47. Tematy bardzo mi odpowiadające, super blog :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Bardzo fajny temat poruszasz na swoim blogu, zaproszę tutaj znajomych bo fajne wpisy

    OdpowiedzUsuń
  49. Również myślę, że temat oszczędzania to temat, do którego każdy powinien przywiązać wagę

    OdpowiedzUsuń
  50. Super blog ! Fajnie, że dzielisz się takimi rzeczami z nami

    OdpowiedzUsuń
  51. Świetnie napisane! Nie należy się bać pytać o podwyżkę, dla niektórych to może być trudne, ale przecież tylko pytacie :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Ja od zawsze mam problem z oszczędzaniem więc ten wpis zdecydowanie mi się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Bardzo przydatny tekst. W ogóle masę ciekawych porad na temat oszczędzania można u Ciebie znaleźć. A dla mnie takie rzeczy są obecnie bardzo ważne, ponieważ zbieram pieniądze na nowe mieszkanie Wrocław. A chciałabym mieć jak najwięcej wkładu własnego, dlatego teraz właśnie staram się jak najbardziej zacisnąć pasa.

    OdpowiedzUsuń
  54. Bardzo fajna, oryginalna tematyka bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Też muszę zacząć oszczędzać.. może Twój blog troszkę mi w tym pomoże :)

    OdpowiedzUsuń
  56. Tematyka bloga dobrana idealnie do mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  57. Świetny blog. Bardzo ciekawa tematyka się tutaj znajduje. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  58. Ciekawe rozwiązania, czekam na więcej!

    OdpowiedzUsuń
  59. Chyba nie przypadkowo znalazłem się na tym blogu..koniecznie muszę nauczyć się oszczędzać.

    OdpowiedzUsuń
  60. Bardzo dobre porady ! Naprawdę bardzo lubię czytać Twoje wpisy

    OdpowiedzUsuń
  61. Szkoda, że w praktyce to wszystko nie jest takie proste :P

    OdpowiedzUsuń
  62. Każda złotówka oszczędzona jest bardzo dobra według mnie.

    OdpowiedzUsuń
  63. Interesujące zestawienie. Myślę, że dla każdego przydatne i dające do myślenia :)

    OdpowiedzUsuń
  64. Świetne podejście do tematu, nic tylko brać przykład !

    OdpowiedzUsuń
  65. Też jestem zdania, że oszczędzanie nie jest trudne, a ten blog to doskonale pokazuje !

    OdpowiedzUsuń
  66. Podsumowanie warte uwagi! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  67. Oszczędzanie to wcale nie taka prosta rzecz...

    OdpowiedzUsuń
  68. Też zaczęłam niedawno oszczędzać :D

    OdpowiedzUsuń
  69. No to oby Ci się udało i trwało to jak najdłużej :D

    OdpowiedzUsuń
  70. Ech ja tak nie umiem oszczędzać :/

    OdpowiedzUsuń
  71. Sztuka oszczędzania nie jest łatwa. W życiu pojawia się wiele nieprzewidzianych wydatków więc zaplanować coś jest bardzo trudno. Sama próbuję odłożyć trochę grosza jednak mi to zupełnie nie wychodzi. Zawsze gdy coś mi na koncie zostaje to pojawia się nagły wydatek i z oszczedności nici. Liczę, że w maju oraz czerwcu już będzie o wiele lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  72. Nie mam fajnych wspomnień z oszczędzania

    OdpowiedzUsuń
  73. A ja uwielbiam oszczędzanie

    OdpowiedzUsuń
  74. Ja również kocham oszczędzać

    OdpowiedzUsuń
  75. Ciekawi mnie jedno: piszesz wiele, ale nie wspominasz o oszczędzaniu na samochodach, na paliwie itp. Ja rozumiem, niektóre marki są bardziej ekonomiczne i ciężko później zmieniać auto, ale volkswagen jest chyba ok? Tak przynajmniej piszą ludzie na VW forum - co sądzisz?

    OdpowiedzUsuń
  76. Podziwiam, bo trzeba mieć duże samozaparcie :). Poza tym dobry temat a artykuł ciekawie napisany!

    OdpowiedzUsuń
  77. Jeśli się chce, można naprawdę sporo zaoszczędzić.

    OdpowiedzUsuń
  78. Najtrudniej jest zacząć...

    OdpowiedzUsuń
  79. I takie podejście szanuję. Oszczędzać warto.

    OdpowiedzUsuń
  80. Podziwiam tą Twoją niezwykla wytrwałość w tym co robisz i równocześnie bardzo Ci tego zazdroszczę.

    OdpowiedzUsuń
  81. Moim zdaniem warto oszczędzać. Szczególnie na emeryturę, bo ciężko powiedzieć, co dostaniemy od państwa...

    OdpowiedzUsuń
  82. Oszczędzanie to dobry nawyk, jednak każdy czasem potrzebuje pieniędzy na szybko. Dlatego warto wziąć pożyczkę bez bik i krd.

    OdpowiedzUsuń
  83. Uważam, że każdy powinien oszczędzać bo z emeryturami za kilkadziesiąt lat może być naprawdę bardzo ciężko.

    OdpowiedzUsuń
  84. Moim zdaniem to bardzo ważne, aby oszczędzać. Dzięki temu zapewniamy sobie stabilną przyszłość.

    OdpowiedzUsuń
  85. Oszczędzać trzeba się nauczyć na początku bywa to trudne chodzi o systematyczność jak już będziemy systematyczni to oszczędności będą stale rosły!

    OdpowiedzUsuń
  86. Wielu młodych ludzi latami oszczędza na kupno własnego mieszkania. Warto wybierać apartamenty tylko od profesjonalnych i rzetelnych deweloperów, aby później nie żałować tak poważnej inwestycji.

    OdpowiedzUsuń
  87. Your Affiliate Money Printing Machine is ready -

    And earning money online using it is as easy as 1..2..3!

    It's super easy how it works...

    STEP 1. Input into the system what affiliate products the system will promote
    STEP 2. Add PUSH BUTTON traffic (it ONLY takes 2 minutes)
    STEP 3. See how the affiliate system grow your list and sell your affiliate products on it's own!

    Do you want to start making profits?

    Your MONEY MAKING affiliate solution is RIGHT HERE

    OdpowiedzUsuń
  88. Gratuluję, choć szkoda, że blog już opuszczony

    OdpowiedzUsuń
  89. Oszczędzanie nie jest łatwe bo zawsze pojawia się wiele nieprzewidzianych wydatków i trudno odłożyć trochę grosza. Ale zawsze można mieć nadzieję, że będzie lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  90. Oszczędzanie nie jest łatwe bo zawsze pojawia się wiele nieprzewidzianych wydatków i trudno odłożyć trochę grosza. Ale zawsze można mieć nadzieję, że będzie lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  91. Oszczędzanie nie jest łatwe bo zawsze pojawia się wiele nieprzewidzianych wydatków i trudno odłożyć trochę grosza. Ale zawsze można mieć nadzieję, że będzie lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  92. Dobry artykuł. Mimo, że napisany chwilę temu obecnie bardzo na czasie. Sam zastanawiam się jak oszczędzać. Jestem fotografem ślubnym, a jak wiecie z weselami w ostatnich miesiącach jest bardzo słabo. Pracuję także na etacie, ale nie wiem czy poradnik o podwyżce pomoże... pozostaje czekać na lepsze czasy

    OdpowiedzUsuń
  93. Rozmowy o podwyżkę nigdy nie są proste. Wiem z własnego doświadczenia ile się trzeba starać, by przekonać szefa.

    OdpowiedzUsuń
  94. Oszczędzanie to nie tylko wydawanie mniejszej ilości pieniędzy, to zarządzanie nimi rozsądnie, dlatego np kupująca jakąś część do samochodu nie zawsze warto kupować te najtańsze, ponieważ mogą nie wytrzymać długo i konieczny będzie kolejny zakup.

    OdpowiedzUsuń
  95. Szkoda tylko że nie ma aktualnie na rynku żadnych solidnych produktów finansowych które wspierałyby takie oszczędzanie. Ani dobrze oprocentowanych lokat terminowych, ani kont oszczędnościowych.

    OdpowiedzUsuń
  96. Wielkie gratulacje Gosiu. Obecnie samo oszczędzanie nie wystarczy:) Kiedyś dobra znajoma poradziła mi skupić się na zwiększaniu dochodów i to był strzał w dziesiątkę. Z tego co piszesz zmierzasz w dobrym kierunku:) powodzenia...

    OdpowiedzUsuń
  97. Super porady... Fajnie, że można znaleźć takie wpisy, ponieważ można sobie uzmysłowić, jak ważne jest oszczędzanie. Nawet warto też pójść w kierunku o przyszłości i takich opcjach, jak IKEZ https://www.nntfi.pl/emerytura/ikze , które dają możliwość oszczędzania na emeryturę itd.

    OdpowiedzUsuń
  98. W tych czasach to tylko oszczedzać nic nie pozostaje :)

    OdpowiedzUsuń
  99. Imponujące są informacje tutaj przedstawione.

    OdpowiedzUsuń
  100. Warto oszczędzać. Oszczędzanie to klucz do realizacji marzeń i spokojniejszej przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
  101. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  102. Mam nadzieję, że nie zaprzestaniesz pisać swojego bloga! http://nabiznes.pl/

    OdpowiedzUsuń