niedziela, 31 sierpnia 2014

Blog Day 2014 - 5 najlepszych blogów o oszczędzaniu i finansach osobistych!

Christian Schnettelker on flickr
Dzisiaj miał się ukazać wpis z podsumowaniem kolejnego miesiąca oszczędzania. Niestety plany "popsuła" Magda z bloga Finanse na Obcasach. Z okazji Blog Day umieściła u siebie listę polecanych blogów. Z przyjemnością ogłaszam, że na niej jestem :-) Skoro dziś jest Dzień Bloggera (o którym niestety do dziś nie wiedziałam) to postanowiłam się z Wami podzielić moją listą polecanych blogów o oszczędzaniu i finansach osobistych. Mam nadzieję, że traficie na perełki, które dodacie do Waszej listy! :-)



Moje zestawienie nieco różni się zasadami od pierwowzoru. Postanowiłam stworzyć listę, która pomoże Wam w oszczędzaniu. 5 najlepszych blogów to w mojej ocenie bardzo wartościowe strony, na których znajdziecie treści na temat budżetu domowego, motywacji do oszczędzania i świetnych okazji. Każdy z tych blogów sama odwiedzam regularnie i myślę, że warto na nie zajrzeć.

Zaczynamy od końca:

Miejsce 5: 

Damian skupiał się na inwestycjach na Kokosie, później rozszerzył swój zakres o giełdę, a ostatnio pochłonęła go własna działalność. Na blogu bywa rzadko, ale wszystkie dotychczasowe treści są warte prześledzenia. Dla mnie szczególnie interesująco wygląda jego portfel - pokazuje jak w 4 lata  można zaoszczędzić regularnie inwestując.

Miejsce 4: 

Blog Eugeniusza poznała przypadkowo - przy konkursie na Ekonomiczny Blog Roku 2014. Od tamtej pory z zaciekawieniem śledzę kolejne wpisy. Eugeniusz podobnie jak nasz zwycięzca dąży do wolności finansowej i zamierzą ją osiągnąć do 2030 r. Z takimi zarobkami chyba jest to możliwe :-) Ostatnio kupił kawalerkę w Warszawie za gotówkę i bardzo mnie tym zaintrygował. Świetna porcja motywacji!

Miejsce 3: 

To właśnie Magda, która jest głównym sprawcą tego zestawienia. Jej blog dotyczy zarówno finansów osobistych, jak i własnej działalności. Począwszy od porad dotyczących oszczędzania na jedzeniu po recenzje programów do fakturowania. Właściwie wszystko czego potrzebuje w dzisiejszych czasach przedsiębiorcza kobieta :-)

Miejsce 2: 

Bloga prowadzi Dana, która jest ekspertem od finansów dla kobiet. Niebawem ukaże się jej książka, więc możecie na blogu sprawdzić czy warto ją kupić. A zapewniam, że tak. U Dany możecie znaleźć bardzo dużo praktycznych porad na temat niby prostych rzeczy. Ostatnio wzięła się za reklamacje, wcześniej za ZUS i ubezpieczenia na wczasy. Jej wpisy są długie, ale bardzo profesjonalne i dokładne. A jeśli macie jakieś pytania to wszystko rozwiane zostanie w komentarzach. Dla Panów też znajdzie się dużo ciekawych wpisów :-)

Miejsce 1: 


Bullion Vault on flickr
Mimo, że Wolny nie pisze tylko o oszczędzaniu jest na szczycie mojej listy. Na jego blogu znajdziecie mnóstwo praktycznych porad i jego własnych doświadczeń. Jest zwolennikiem minimalizmu i do tego samego namawia swoich czytelników. Trafiłam do niego przez przypadek, a zaglądam już prawie rok. Wolny dąży do niezależności finansowej i jest na dobrej drodze - niedawno zdecydował o częściowej pracy zdalnej, co oznacza, że jest już o krok :-)


Część blogów może znaliście, ale mam nadzieję, że część będzie nowością :-) Jest oczywiście dużo innych blogów o oszczędzaniu i finansach osobistych, które regularnie odwiedzam. Niestety wszystkich nie udałoby mi się wymienić :-) Wybrałam te, które moim zdaniem najlepiej pomogą Wam zająć się własnymi pieniędzmi oraz zainspirują do nowych wyzwań. Jeśli macie jakieś blogi godne polecenia - takie, które piszecie sami lub czytacie i chcielibyście polecić - zostawcie śmiało link w  komentarzu!

A wszystkim towarzyszom od klawiatury życzę udanego i owocnego Dnia Blogera!


* Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś to nie zapomnij mnie polubić na fejsie (przeżywam prawdziwe oblężenie :-)) - Facebook Gosia Oszczędza
i obserwować na twitterze - Twitter Gosia Oszczędza

24 komentarze:

  1. O takim dniu nawet nie wiedziałem :) Trafiłem tutaj od Magdy, a tu proszę kolejne zestawienie. Teraznwrocilem tyle do czytania, że dzisiaj chyba nie zasnę. Tyle myśli... Tyle nowej wiedzy ... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tomku ja też dowiedziałam się całkiem niedawno. Magda czuwa :-)

      Usuń
  2. WOW! Jest mi niezmiernie miło znaleźć się w Twoim zestawieniu na tak wysokiej pozycji! I to jeszcze w specjalnie dedykowanej notce. Fajne wyróżnienie :) Ja o BlogDay dowiedziałam się przypadkowo, czytając w drodze powrotnej z urlopu FB na smartfonie... Swoją drogą, przyatna inicjatywa, by wskazać czytelnikom ciekawe miejsca w sieci :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dana pozycja wynika z jakości Twoich treści - nie ma co być zdziwioną :-) A inicjatywa bardzo pożyteczna!

      Usuń
  3. I jeszcze tutaj podziękuję za wyróżnienie :) Bardzo mi miło!

    OdpowiedzUsuń
  4. Niezły podsumowanie blogów! Wielkie dziękuje za listę, szukałem dzisiaj tego od rana.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za wyróżnienie, cieszę się, że mogłem Cię zaintrygować ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za informację o takiej inicjatywie. W kalendarzu zapisuję datę na przyszły rok. Ciekawe, czy moich 5 ulubionych blogów, dotrwa do przyszłego święta Blogerów i się będzie pokrywała. Jeszcze raz najlepszego w tym dniu, i dzięki za inspirację

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za życzenia. Trzymam kciuki za nową stronę i projekt 5 zł :-)

      Usuń
  7. Super ranking! Przydatny dla początkujących jak ja :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To jest wpis sponsorowany czy oni też wrzucą twoje linki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W BlogDay chodzi o to, żeby promować dobre blogi - nie jest to zabawa sponsorowana, ale jeśli ktoś uzna mój blog za dobry to pewnie też go poleci :-)

      dormi złośliwości są zbędne ;-)

      Usuń
  9. Wolnymbyc.pl to jeden z moich dwóch ulubionych blogów finansowych (chociaż traktujących nie tylko o finansach). Drugi to Jakoszczedzacpieniadze.pl - czytywałam go zanim stał się popularny i od niego w zasadzie zaczęło się moje zainteresowanie tematyką finansów i oszczędzania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blog Michała (jakoszczedzacpieniadze.pl) też jest wart polecenia, mimo że wypadł poza moje top 5 :-)

      Usuń
  10. Fajne blogi poleciłaś, przejrzałem już kilka z nich i nie powiem ale zaciekawiły mnie i na pewno dalej poczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Będzie uaktualniona wersja na 2015??

    OdpowiedzUsuń
  12. With BullionVault you can buy physical gold & silver bars at current market prices.

    Open your free account today and get 4 grams of free silver as a welcome bonus.

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo interesujące zestawienia. Jako młoda kobieta która dopiero dąży do usamodzielnienia się doceniam wszelkie sugestie i cieszę się że ktoś dzieli się swoją wiedzą w sieci!

    OdpowiedzUsuń
  14. Gosiu, bardzo się ciesze, że zebrałaś kobiece blogi o finansach, bo takie do mnie najlepiej trafiają :) No bo kto inny zrozumie kobietę, jak nie inna kobieta :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapraszam też do siebie:
    - promocje bankowe i pozabankowe czasami,
    - lokaty i konta (zazwyczaj), ale są też i inne,
    - pożyczki chwilówki i ratalne, ale nie tylko, bo również blog o pożyczkach, pożyczaniu i kredytach.

    OdpowiedzUsuń